Kot »poklicni okoljevarstvenik« se že več kot 30 let ukvarjam in tudi preživljam z delom na področju varovanja okolja tako s teoretične kot praktične plati. V politični stranki sem bil le konec 80. in v začetku 90. let in to v stranki Zeleni Slovenije, vendar le do »utopitve« te stranke v LDS. Trenutno je v RS mogoče zaznati resne znake skoraj sistemske korupcije in kriminala, povezanega s privatizacijo javnega sektorja, kjer je za varstvo okolja pomembno zlasti komunalno pa tudi energetsko gospodarstvo in z njima povezane dejavnosti. To je tako posledica politične in kadrovske zapostavljenosti MOP-a kot tudi posledica delovanja politično-finančnih lobijev. Prav zato se trdno zavzemam za celovito in sistemsko reševanje problemov pri varovanju človekovega in naravnega okolja. Moje osnovno sporočilo je torej varovanje javnih interesov vseh vrst, tudi javnega zdravstva in šolstva, ki pa ga je potrebno zagotoviti sistematično in sistemsko, torej zakonodajno. Le tak, celovit in sistemski pristop k celotnemu področju varovanja okolja bo lahko prinesel možnosti za hitrejšega zagona investicijskega ciklusa in novimi, zelenimi delovnimi mesti, vendar brez prevelikih negativnih posledic za naše okolje. Moj volilni program bi torej zelo na kratko strnil v tri poglavitne točke.
- celovito in sistemsko reševanje problemov pri varovanju človekovega in naravnega okolja: to je potrebno predvsem zaradi znakov sistemske korupcije in kriminala, povezanega s privatizacijo javnega sektorja, to pa konkretno za ministrstvo, ki bo pristojno za varstvo okolja pomeni predvsem naslednje prioritetne naloge:
1. Analiza obstoječe zakonodaje predvsem z vidika izvajanja njenih posameznih segmentov (ločeno za prostorsko načrtovanje, gradnjo objektov, varstvo okolja in ohranjanje narave) s posebnim poudarkom na odločbah računskega sodišča (ravnanje s komunalnimi odpadki itd.!).
2. Priprava prednostne liste sprejemanja dopolnitev/sprememb obstoječe zakonodaje (od operativnih programov do zakonov in podzakonske regulative) z načelnimi usmeritvami in glede na ugotovitve 1. točke.
3. Analiza zastojev pri izvajanju kohezijske politike (poraba sredstev kohezijskega sklada) in jasne usmeritve in navodila pri izvedbi aktivnosti za pospešitev te porabe (spremembe zakonodaje, ostalo).
- varovanje javnih interesov vseh vrst: ki pa jih je potrebno zagotoviti sistematično in sistemsko, torej zakonodajno. Če hočemo sploh imeti možnost za uresničevanje nekaterih temeljnih programskih točk naše stranke (npr. UTD, razvoj, šolstvo, itd), moramo zaščititi javni interes ter vso morebitno akumulacijo iz tega sektorja (mišljeno je predvsem komunalno in energetsko gospodarstvo in z njima povezane dejavnosti) usmeriti preko proračuna v izpolnjevanje teh programskih točk.
- hitrejši zagon investicijskega ciklusa z novimi, zelenimi delovnimi mesti: poenostavitev vseh postopkov, ki so vezani na okolje in prostor in predstavljajo »predhodnico« investicijskemu ciklusu ne glede na vrsto dejavnosti. S temi postopki so mišljena predvsem vsa soglasja in dovoljenja, vezana tako na prostor kot na varovanje okolja, pristojni organ pa je MOP/ARSO (Ministrstvo za okolje in prostor/Agencija RS za okolje), ki so trenutno izjemno huda ovira v izvajanju investicijskega ciklusa. To je mogoče doseči tako s kratkoročnimi kot dolgoročnimi ukrepi in to brez prevelikih negativnih posledic za varovanje človekovega in naravnega okolja.
No current events.