Konec cestninjenja na Hitri cesti skozi Maribor z novim letom

Predsednik Stranke mladih Zeleni Evrope in Mestni svetnik v MOM Igor Jurišič sem 10. julija 2019 od Ministrstva za infrastrukturo zahteval odpravo nelegalnega cestninjenja na H2 (odsek od pesniškega rondoja do Teznega) in o tem obvestil javnost.


Ob aktivnostih za dosego cilja, kjer smo v Stranki mladih – Zeleni Evrope uživali tudi veliko podporo s strani MOM, konkretno podžupana dr. Medveda, smo poleg odprave nezakonitosti poudarili naslednje pozitivne posledice odprave nelegalnega stanja:

  • Maribor dobi novo cestno povezavo med levim in desnim bregom, ki je na voljo vsem
  • Kakovost zraka se zaradi razbremenitve prometa izboljša
  • Tranzitni promet še naprej poteka po A1 saj cesta 430 ostaja cestninska za tovornjake


Z včeraj (11.12.2019) objavljenim predlogom Ministrstva za infrastrukturo (na
https://www.gov.si/drzavni-organi/vlada/seje-vlade/gradiva-v-obravnavi/ ) za sprejem na Vladi Republike Slovenije je ministrica Bratuškova držala obljubo, da bo nezakonito stanje na zahtevo Stranke mladih – Zeleni Evrope odpravila do konca leta, »hitro cesto« H2 pa prekategorizirala v regionalno R2-430. Zaradi nevarnosti preusmeritve tranzitnega  prometa na R2-430, ki tudi v prihodnje ostaja v lasti DARS-a, pa bo cesta postala izbirna cestninska cesta na kateri bo ohranjeno cestninjenje za vozila z največjo skupno dovoljeno maso nad 3,5 tone.

V predlogu za sprejem na Vladi RS je v obrazložitvi med drugim zapisano: »Cesta bo po prekategorizaciji še naprej v upravljanju družbe DARS, d. d., zato se bo na njej izvajalo cestninjenje vozil nad 3,5 t največje dovoljene mase (tovorna vozila).« in v nadaljevanju »Na zadevni cesti bo opuščeno cestninjenje vozil do 3,5 t največje dovoljene mase (osebna vozila in motorna kolesa), saj je sedanja hitra cesta H2 z izgradnjo njej vzporedne avtoceste A1, odsek 0071 Dragučova – Maribor, ki poteka vzhodno od centralnega mestnega območja, izgubila funkcijo prevzemanja daljinskega prometa in ohranila le lokalni promet mesta Maribor z njegovim zaledjem.«

V Stranki mladih – Zeleni Evrope smo na ta uspeh še posebej ponosni, ne le zato, ker je s tem bistveno izboljšana kakovost življenja v Mariboru in s tem izpolnjena ena od naših predvolilnih obljub, ampak ker je to tudi najvidnejši rezultat prvega leta delovanja mestnega sveta v novi sestavi in hkrati prva konkretna izpolnjena predvolilna obljuba katerega koli županskega kandidata oziroma katere koli stranke ali liste oziroma, ki smo kandidirali na lanskih lokalnih volitvah v Mariboru. Verjamem, da smo s tem upravičili slogan »Nemogoče je le začetek«.


Po končnem sprejemu predloga na Vladi Republike Slovenije bomo vsem, ki so se sedaj izogibali H2 oziroma ki so samo zaradi uporabe H2 kupili vinjeto sporočili, da je 10 let nezakonitega cestninjenja za nami in da smo problem, ki so se ga mnogi lotevali na napačen način rešili v manj kot pol leta. Glede na to, da gre za sklep vlade, s katerim zgolj odpravljajo nelegalno stanje, hkrati pa cesta ostaja v lasti in upravljanju DARS in zato nima finančnih posledic skoraj ne vidim možnosti, da bi vlada tak sklep zavrnila in s tem nadaljevala 10 let trajajoče nelegalno stanje, na katerega smo navkljub desetinam poslancev ter še nekajkrat toliko mestnih svetnikov iz Maribora prav v Stranki mladih – Zeleni Evrope prvi ugotovili in opozorili na nezakonito stanje.


Igor Jurišič, predsednik Stranke mladih – Zeleni Evrope in mestni svetnik v  MOM

Galerija

Stranka mladih - zeleni Evrope
(SMS-ZELENI)
Rimska cesta 8, 1000 Ljubljana
gsm: +386 (0)31 55 66 26
e-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Prijava na e-novice

1+2 =
Ime:
Epošta:

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke. Podrobne informacije..

Sprejemam piškotke.

EU Cookie Directive Module Information